Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 21, 2025

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Badanie: AI redefiniuje rolę dyrektora marketingu

68 proc. marketerów wskazało, że sztuczna inteligencja dominuje w planach na 2026 rok (fot. Pexels.com)

Sztuczna inteligencja definiuje na nowo przyszłość budowania marek, a także rolę dyrektora marketingu – wynika z badania CMO Barometer, opartego na opiniach 805 marketerów z 15 krajów.

68 proc. marketerów wskazało, że sztuczna inteligencja dominuje w planach na 2026 rok. Inne cele wskazało znacznie mniej ankietowanych: budowanie marki - 17 proc.,  personalizację - 8 proc. Ale także te obszary są ściśle powiązane z narzędziami AI. 

Rozwój AI redefiniuje pojęcie przywództwa, co widać w przetasowaniu rankingu najbardziej pożądanych umiejętności. Na szczyt listy trafiły kompetencje cyfrowe i technologiczne (45 proc.), wyprzedzając orientację na klienta (39 proc.) oraz zarządzanie zespołem (38 proc.), które dominowało w wynikach badania w poprzednim roku.

Zapytani o to, skąd czerpią branżowe informacje, CMO najczęściej wskazują LinkedIn i posty liderów opinii (60 proc.). Na drugim miejscu (48 proc.) plasują się analizy firm doradczych i agencji, a na trzecim konferencje branżowe (47 proc.).

CMO zapytani o to, czego oczekują od agencji w 2026 roku, wciąż stawiają na pierwszym miejscu kreatywność i oryginalne myślenie (69 proc.), a następnie innowacyjność (61 proc.) i proaktywność (54 proc.). Po raz pierwszy na tej liście znalazło się wsparcie w zarządzaniu wewnętrzną transformacją (33 proc.). Tylko 12 proc. CMO oczekuje, że to agencje będą liderami w obszarze kompetencji AI.

Zaledwie 20 proc. globalnych CMO spodziewa się poprawy koniunktury w 2026 roku, podczas gdy blisko 30 proc. obawia się recesji. Najbardziej pesymistyczne nastroje panują w branży motoryzacyjnej, gdzie ponad połowa firm spodziewa się pogorszenia sytuacji. Na drugim biegunie są sektory bankowości, IT i telekomunikacji.

CMO Barometer to coroczne międzynarodowe badanie przeprowadzane wśród czołowych marketerów. Siódma edycja powstała we współpracy Serviceplan Group, Uniwersytetu St. Gallen oraz firmy executive search Heidrick & Struggles. We wrześniu 2025 roku w ankiecie wzięło udział 805 liderów marketingu reprezentujących różne branże i różnej wielkości przedsiębiorstwa z 15 krajów: Niemiec, Francji, Austrii, Belgii, Luksemburga, Włoch, Wielkiej Brytanii, Danii, Finlandii, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwajcarii, Szwecji i Bliskiego Wschodu.

(KAP, 21.12.2025)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.